12 Temmuz 2007 Perşembe


Kitabın Adı :Görünmeyen Üniversite
Yazarı :Ersin Nazif GÜRDOĞAN

İsminin çağrıştırdığı şeyler ile kitabın içerisinde anlatılmaya çalışılan görünmeyen üniversite kavramının ne şekilde anlatılacağını merak ederek başladım bu kitabı okumaya. Nazif Bey kitabındaki görünmeyen üniversiteler kavramını ;insanların hayatlarında çok önemli rolu olan ,toplumun büyük kesimindeki insanlarca söylediklerinin dinlendiği ve o söylenenleri hayatlarının mihenk taşı haline getiren kanaat önderlerini kastetmekte Görünmeyen üniversite kavramını anlatırken .

Tüketim ekonomisi ; diye benim daha önceden duyduğum ,fakat kullandığımız birçok kelime için ‘’ Bu kelimenin anlamı nedir bize açıklar mısınız ?’’ sorusuna muhattab olduğumuzda o kelimenin yada o kavramın ne anlama geldiğini açıklayamadığımız duruma benzer bir durumla karşı karşıya bırakabilecek bir kavramdı benim için. Ama bu kitabı okuduktan sonra zihnimde tüketim ekonomisi hakkındaki flu olan yerlerin parlaklığı biraz daha net hale geldi.Nasıl bir düzen içerisinde olduğumuz ,sürekli tüketmemiz ama asla üretmeden yaşamaya çalışmanın bize nasıl dayatıldığının farkına vardım . İnsanları tüketmeye endeksle ve üretmekten hayata değer katmaktan uzak tut. Onlar üretmeyip ,üretenler sabit dursada üretmeyenler üretenlere muhtaç olacak.İşte bu kısa haliyle formulize edilmeye çalışılan şey şu an tıkır tıkır işlemekte . Ama parası olmayan ,olsa da elindeki ile yetinmesini bilmeyen insanlar haline gelince yaşanılan hayattan sıkılan ve elinde bulunduklarına teşekkür etmeyen insanlar haline geleceksiniz diyor yazar. İşte bunun yolu yani hayatı daha yaşanılabilir kılmanın yolu elindekilerinin ne kadar da yeterli olduğunu farkına vardıracak olan Görünmeyen Üniversitelerdir diyor .

Kitaptan Beğendiğim Sözler
Bir kapı bin kapı ,bin kapı hiç kapı

Hiç yorum yok: